zaterdag 12 november 2011

En daar is nummer 213.
Had voor dit weekend met mn maat Willy afgesproken dat ik hem weer eens mee zou nemen naar Friesland om te vogelen zo gezegd zo gedaan.
Gisteravond mn zoon en hem opgehaald om eens een lange dag te gaan vogelen alhier.
Vanmorgen vroeg het bed uit om bij het eerste licht de eerste grote groepen ganzen te gaan bekijken waarna we zouden doorgaan naar de Peazemerlaenen en de verdere Waddenkust richting de veerdam van Holwerd.
Onderweg daarheen mooie grote groepen Brandganzen kunnen bekijken en zelfs net voor de Esumakeeg 4 Kleine Zilverreigers wat voor hier best uniek is.
Vervolgens naar Peassens en vandaar dus naar Holwerd via de dijkweggetjes.
Voor mn maat begon het goed met de Strandleeuwerik wat voor hem weer een stap richting de 200 was.
Aangekomen op Holwerd werden we welkom geheten door een strak overvliegende Ruigpootbuizerd welke op een te grote afstand op een paal ging zitten het begon goed dacht ik nog.
Even verderop bij de parkeerplaats honderden Steenlopers hup de auto uit voor een mooi plaatje.
Plat op de buik want ja echt schuw zijn deze lopertjes niet en wat zie ik in mn rechterooghoek??
Ja hoor mijn 213 de Paarse Strandloper.
Yes toch nog gelukt deze week om er in ieder geval nog eentje aan mn aantal toe te voegen het heeft weer even geduurd maar dat kwam door vervelende omstandigheden hier thuis gelukkig is dat weer opgelost en ik hoop er dan ook nog meer te kunnen tellen dit jaar zodat ik het mezelf makkelijk maak voor het volgend jaar.
Willy hoeft er nog maar 7 voor de 200 dus als het hem meezit lukt hem dat ook nog wel, Hij kon er vandaag uiteindelijk toch nog 2 in totaal toevoegen.
Voor mij was het in ieder geval een geslaagde zaterdag en dat terwijl we de Velduil op een kwartiertje gemist hadden op de Keeg maar ja je kunt niet alles hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten