maandag 16 januari 2012

Een nieuw jaar met nieuwe kansen

Vandaag tijdens mn werk even een telefoontje gepleegd met mn maat had hem al een tijdje niet gesproken dus dacht zal hem eens bellen.
Thuis werd niet opgenomen dus zn gsm maar geprobeerd en ja hoor was in het veld op jacht naar de middelste bonte specht.
Hmmmm even een twee uurtjes niks te doen weet je wat ik kom die kant op.
Zo gezegd zo gedaan kantoor afgesloten garmin aan en gaan.
Daar aangekomen stond Willy al te verkleumen van de kou maar nog geen middelste gezien wel twee zwarte net een half uurtje geleden.
Goffer dat was voor mij een nieuwe geweest ik weet het het is een schaam soort maar toch he.
Kom we gaan het bos een stukje in en zo geschiedde wij het bos in aldaar.
En ja hoor het eerste wat er opvliegt (camera natuurlijk niet standby) een houtsnip mijn nummer 227, begon dus goed.
Stukje verder gelopen en daar hoorden we goudhaantjes snel camera in de aanslag en wat foto's gemaakt blijkt het het Vuurgoudhaantje te zijn nummer 228 pffffff gaat wel erg lekker nog geen 3 minuten in het bos en al twee nieuwe.
Niet de beste foto maar het is hem wel.

Even later wat meesjes over en ja hoor nummer 229 was daar ook, de Glanskop
Nu kon mn dag helemaal niet meer kapot maar goed Zwarte Specht gedipt en ook de Middelste liet zich niet zien maar toch 3 nieuwe.
Ik besloot dat het tijd werd om terug te gaan naar mn werk.
We liepen op ons gemak richting mijn auto toen we opeens het bekende kru kru kru van de zwarte specht hoorden nummer 230.
4 stuks op 1 dag dat was wel erg lang geleden dat ik zo'n goeie score gehaald had dus tevreden het half uurtje in de auto terug naar mn werk gereden dat zullen jullie kunnen begrijpen.
Helaas was de foto van de Glanskop nog slechter dan die van het Vuurgoudhaantje daar moet een betere voor komen van de twee anderen geen foto kunnen maken maar die staan er in ieder geval op de foto komt dan nog wel.
Op naar de 250 kan op deze manier echt niet fout gaan ik ben benieuwd waar het stopt dit jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten