vrijdag 30 december 2011

De voorlaatste dag van het jaar zal waarschijnlijk mijn laatste vogeldag van het jaar worden.
Vanmorgen dus besloten om maar even mijn grote ronde te gaan rijden.
Die begint als altijd bij de veerdam bij Holwerd waar het erg hoogwater was maar helaas verder niks te zien.
Wel trof ik daar Henk Laverman die het ook tegenviel wat er te zien was dus besloten we al snel om mijn route naar de haven van het Lauwersoog  te gaan volgen.
Onderweg was er ook niet veel te zien wel zat er een verregende Buizerd van een verlate kersthaas te genieten.
Halverwege de Bantpolder stonden een paar mannen naar de vermoedelijke  middelste canadese gans te kijken en die vertelden mij dat er een Alk zat in de haven snel even Henk gebeld die achter me reed om te overleggen wat we zouden doen waarop Henk zei "ik rij jou achterna dus ik zie wel waar ik uitkom".
Snel naar de haven dacht ik en vol goede moed reden we richting de haven.
Daar aangekomen kon je wel merken dat het afgelopen nacht flink gewaaid had want de meeuwen dreven in grote getalen in het water.
Iets verder zag ik echter iets anders iets waarvan ik in eerste instantie aan de zeekoet dacht maar al snel zag ik dat het mijn nummer 226 was de Alk.
Snel een bewijsplaatje gemaakt daarna snel een stukje verder gereden dan de meute om de Alk terug te vinden.
Maar helaas op dat moment geen Alk meer te zien die was ondergedoken en een stuk verder gezwommen onder water.
Henk besloot naar de andere kant van de haven te rijden.
Kort nadat hij vertrokken was belde hij me al op "hij zit hier"
En ja hoor volop in de belangstelling van een mannetje of 15 dobberde het beestje rond in de hoek.
Wat betere foto's gemaakt.
En besloten maar huiswaarts te gaan.
Rest mij voor dit jaar niks anders dan mijn lezers een goede jaarwisseling te wensen en al het goede voor 2012 en op naar de 250 voor mij.

1 opmerking:

  1. Leuk blog, ik ga je zeker volgen! Ik herken die soortendrang wel een beetje, hoewel het mij meer om de foto's gaat, maar als er iets nieuws in de buurt is, dan ga ik toch kijken. En dus staat mijn teller op 165, maar ja, in Brabant zit niet zoveel als in Friesland of Zeeland....
    Oh ja, doe Henk de groeten van me!

    Groetjes, Robert van Brug
    ps: http://robertvanbrug.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen