zondag 26 februari 2012

Grote burrie

Het nadeel van het werken in Duitsland is dat ik doordeweeks bijna geen tijd heb om aan mn lijst te werken.
Soms komt het er in het weekend zelfs niet van omdat de vriendin niet wil dat ik wegga op onze spaarzame vrije dagen in het weekend.
Zo had ik me gisteren voorgenomen om even in Den Oever te gaan kijken naar de Amerikaanse zilvermeeuw en de Grote Burgemeester.
Maar na kortstondig overleg met de wederhelft en de opdracht voor een paar klusjes thuis toch maar besloten om nergens heen te gaan.
Na het schoonmaken van de goten en het aanvegen van de achterplaats gisteravond besloten om vandaag maar vroeg op te staan en er toch maar op uit te gaan.
Met het vroege opstaan en met de belofte terug te zijn voor ze wakker was,was ik om half negen in de haven van Den Oever om de daar aanwezige Amerikaan te zoeken en natuurlijk de grote Burgemeester.
Nu zijn de meeuwen met al hun variaties in hun kleden niet bepaald mijn favoriete vogels om te bekijken.
Vooral de Amerikaanse Zilvermeeuw is wat dat betreft een moeilijke soort voor mij,ik had dan ook niet de illusie dat ik deze zelf zou kunnen vinden.
Wat betreft de Grote Burgemeester had ik meer hoop.
Deze behoorlijk witte vorm die daar in de haven aanwezig zou moeten zijn leek me niet al te moeilijk te vinden.
Tot ik daar aankwam natuurlijk, een haven waar ik nog nooit geweest was en een kleine 500 meeuwen dat zou nog een hele toer worden dacht ik bij mezelf.
Na ongeveer 5 minuten hoorde ik een wat ander geluid dan het normale krijsen van de meeuwen,snel om me heen gekeken en daar zat ie boven op een lantaarnpaal op nog geen 10 meter van me af de Grote Burgemeester.

Wat een groot beest is me dat zeg en mooi wit in dit tweede winterkleed erg blij dat ik hem zag snel wat bewijsplaten gemaakt.
Na nog een rondje haven te hebben gemaakt om eventueel de Amerikaan te vinden snel naar huis gereden zodat ik me aan mijn belofte kon houden om thuis te zijn voor mn vriendin wakker was wat uiteraard lukte.
Zo 233 binnen wat een heerlijk begin van het jaar hoop dat er nog veel volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten