zaterdag 21 april 2012

241 en 242

Vandaag eens een dagje uitgetrokken om eens lekker te gaan vogelen mijn vriendin naar de sauna dus ik maar te vogelen dacht ik.
Maar goed, waar naar toe?
Even speelde de gedachte om naar Texel te gaan en in de auto snel nog even buienradar gecheckt voor ik een eventuele boot zou opgaan nou dat zag er niet best uit zeg.
Dikke wolken vol met regen zouden tot zeker 1700 uur rond blijven hangen in het gebied zuid en noord van Texel dus het eiland zou zelf zeker ook niet droog blijven.
Maar goed wat dan?????
De ringsnavel eend nog maar eens proberen dan 3 kwartier in de auto moest kunnen dacht ik.
Daar aangekomen niks te zien ja donkere regen wolken weer met regelmatig heftige buien.
een uurtje of anderhalf gebleven en nog steeds niks ja een heeel eind verder zaten de Kuifeenden en de Tafeleend waarmee de Ringsnavel op zwemt maar om nu te zeggen dat ik hem of in dit geval haar gezien heb?nee dat vind ik niet.
Maar goed na anderhalf uur en tig regen buien verder maar besloten ergens anders heen te gaan mn eerste gedachte was het Oosterschar maar na even nagevraagd te hebben zat daar ook niet veel.
Toen maar besloten naar het fochtelooerveen te gaan misschien zat er iets misschien ook niet in ieder geval is het gebied prachtig dus vermaken zou ik me er vast.
Bijna terplaatse onder het rijden komen er ineens drie grote zwarte dingen mn beeld in gevlogen huh????
2Kraaien en een veel grotere Kraai? dat kan niet och verrek een Raaf Yes nummer 241 snel de auto gestopt en gedraaid en geprobeerd een bewijsplaat te maken voor mij best moeilijk want ben niet zo een geweldenaar in vliegbeelden.

Maar deze zijn weer redelijk gelukt in ieder geval voor het bewijs de wigstaart is er in ieder geval prima op te zien.
Nou mn dag toch nog goed een nieuwe binnen tikken is altijd prettig.
Toch nog maar even naar het veen gegaan want ja was er toch bijna.
Daar aangekomen even naar de Adder gezocht maar daarvoor was het toch net ff te koud.
Veel vogels waren er niet te zien mede door het geweldige weer natuurlijk.
Nou snel nog even de andere uitkijktoren bezoeken en dan maar terug.
Onderweg naar die toren zag ik ineens iets wat ik nog op mn wenslijstje had staan
De Bontevliegenvanger yes eindelijk na veel zoeken vloog ie zomaar mn beeld in heerlijk dat maakt meteen de hele dag nog beter dan ie al was.
Na deze heerlijke ontmoeting toch maar naar huis gereden welsiswaar via het Lauwersmeer gebied want daar zouden twee knallers gezien zijn helaas die zaten er niet maar zoals gezegd mn dag kon toch al niet meer stuk 250 here i come. 300 moet misschien ook nog wel lukken dit jaar alhoewel dat geen must is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten