zondag 22 april 2012

243

Nou een kleine toevoeging voor dit toch al geslaagde weekend.
Zal geen heel verhaal worden maar meer een mededeling van een nieuwe soort.
Vanmorgen vroeg mn bedje uit gevallen om toch eens te kijken of de Iberische Tjiftjaf er nog zat want ja zo'n makkelijk te twitchen soort zo dichtbij kan ik natuurlijk niet laten lopen.
Dus laptop gestart blik geworpen en ja zat er nog, moest toch ergens koffiebonen zien te scoren dus dan maar die kant op met onderweg 3 benzinepompen voor de bonen.
Eerste pomp geen bonen grrrrrrrr. Maar goed aangekomen bij het congrescentrum te Drachten zag ik al iemand door de bosjes struinen met een camera dus het beestje zou vast wel in de buurt zijn.
Raam open goed luisteren en ja hoor daar hoorde ik hem roepen in de buurt van de bosstruiner.
Hmmmmm hoe kom ik daar?
Ah even omlopen en via het fietspad de bosjes in zo gezegd zo gedaan dus, daar loopt de bosstruiner die snel even gevraagd waar hij zat en na aanwijzen van Jeffrey Huizenga kon ik hem prachtig bewonderen.
Hij zat er alweer de hele dag luid te zingen en liet zich ook nog eens prachtig zien.
Nou camera gepakt en de bekende bewijs plaatjes geschoten en zelfs met mn telefoon de zang nog even kunnen opnemen.
Al met al weer een geweldig weekend en 243, binnen dit is dus het aantal zonder escapes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten