zaterdag 5 mei 2012

250

Vandaag de 250 bereikt met mn vorige bericht was ik even de kwartel vergeten die weliswaar als vangst staat maar toch gewoon een wilde inheemse is vandaar dat ik er toen maar 246 had.
Vandaag dus de magische grens van 250 voor mij dus het streven om dit jaar de 250 te halen is gelukt in maand 5 van 2012.
De 248 werd de Braamsluiper vanmorgen met mn baas gesproken en die vond het prima dat ik eerder vertrok om naar de Roodkopklauwier te gaan kijken bij Den Oever dat is een 50 minuten omrijden voor mij dus binnen het uur.
Aangekomen aldaar werd er verteld dat de Roodkop al meer dan een uur niet gezien was,hmmmm maar even een stukje lopen dan om de kou wat de baas te blijven want er stond een behoorlijke straffe noordwesten wind.
Een stukje verder van de plaats waar de roodkop zou moeten zitten zat een klein grijs vogeltje volop te zingen in een boompje kijker erbij en ja hoor de Braamsluiper, eindelijk dacht ik nog eentje die ik kan platen want gezien genoeg maar nooit lang genoeg om er een bewijsplaatje van te maken en deze zat mooi vrij en trok zich niets van mij aan,afstand wel wat groot maar ja jullie weten het inmiddels bewijsplaat voor alles he.
Niet de beste plaat maar goed.
Toch maar weer terug gelopen naar de boomgaard waar de roodkop zou moeten zitten.
Intussen kwamen er alweer meer mensen aan dus het werd al bijna dringen.
Al snel dat ik weer daar was kwam de Roodkop aangevlogen en liet zich 3 seconden zien waarna het beest verder naar achteren vloog hmmm even omlopen en daar maar eens kijken dacht ik.
Zo gezegd zo gedaan dus naar achteren gewandeld.
Onderweg daarnaartoe kwam ik een man tegen die mij vertelde dat ik tot een hek kon komen en vroeg hij of hij aan de voorkant nog gezien was waarop ik ontkennend moest antwoorden.
Hij besloot mee terug te lopen naar het hek gezamelijk liepen we erheen waar hij zich voorstelde als Wietze Jansen een bekende naam voor mij maar had er nog geen gezicht bij,hij kende mijn naam ook wel dus gezellig keuvelend kwamen we bij het hek.
Daar aangekomen samen eens rondgekeken waarop wietze ineens zei daar zit ie op 5 meter voor mn neus.
Wat een schitterend beest zeg camera gepakt en ondanks het grauwe regenachtige weer ben ik bijzonder blij met deze mooie soort waar ik ook redelijke platen van heb kunnen maken.
Kort hierna vloog het beestje verder naar achteren waarna ik deze vogel in het landschap foto gemaakt heb.
Met een erg tevreden gevoel ging het daarop huiswaarts.
Onderweg kon ik het toch niet laten om even waarneming te checken waarop tot mijn grote verrasing de Blauwvleugeltaling was gemeld op het Jaap-Deens gat in het Lauwersmeergebied tja die kon ik toch niet laten zitten he.ter hoogte van Leeuwarden dus maar even oortjes in en de vriendin gebeld om het een en ander toch maar even te overleggen,"nee hoor ga maar even lekker"oke tot straks pop.
Snel naar het Lauwersmeer gereden dus en aangekomen bij de hut aldaar hoorde ik dat ik net te laat was om hem goed te kunnen zien.
Ships jammer maar helaas öww maar hij zit er nog wel hoor"werd er gezegd alleen ver weg tussen het riet.
Oke waar?
Telescoop erop gericht en daar zat het mannetje al ver weg inderdaad tussen het riet.
Mooi kunnen bekijken maar de bewijsplaten zijn zo erg dat ik ze hier niet laat zien misschien dat ik morgen even terug ga en dan hopen dat ie dichterbij zit.
Maar goed zelfs met de slechte bewijsplaten kun je zien dat het hem is dus dat was 250 doel gehaald einde blog dan maar.............
Neuh veel te leuk dit dus ga gewoon door tot ik er zelf geen lol meer aan beleef dus op naar de 300 YESSSSSSSS. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten