woensdag 30 mei 2012

Een leuke afsluiter

Als laatste voor de maand Mei is de Zwartkopmeeuw binnen gehaald.
Niet echt een zeldzame maar toch eentje die je niet elke dag tegenkomt.
Voor mij is het nummer 253 en ben er toch wel blij mee
Na even op waarneming de afgelopen dagen te hebben doorgenomen zag ik dat de Zwartkopmeeuw gezien was als broedpaar in Liesel en daar Liessel bij Asten ligt en ik de laatste anderhalf week druk ben geweest met reisjes naar Engeland en thuis,besloot ik om mn maatje maar even te bellen of ie tijd en zin had.
Natuurlijk had ie dat want ook voor Willy was het een nieuwe soort.
In de afgelopen periode had ik een telescoop aangeschaft en dit was dan ook een mooie gelegenheid om hem weer eens te gebruiken want de meeuwen zaten een behoorlijk eind weg.
Na een flink tijdje alle aanwezige Meeuwen te hebben gesacnd zag ik opeens het juveniele exemplaar makkelijk te herkennen aan de bloedrode snavel,snel Willy geroepen die een eindje verderop de boel stond te bekijken.
Al snel had hij het beest ook in beeld waarna er natuurlijk de bewijsplaatjes geschoten moesten worden.
Hierna toch nog even gezocht naar de twee volwassen exemplaren die we al snel vonden.
Hier ook de bewijsvoering van gemaakt waarna we weer huiswaarts keerden want het was alweer 1900 uur.

Natuurlijk zijn het niet de beste platen maar het bewijs is er al met al een leuke afsluiting voor de super maand Mei en nummer 253 natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten