donderdag 8 maart 2012

236 en 237

Gisteren en vandaag eventjes weggeweest.
Gisteren wilde ik eigenlijk naar Maastricht om te kijken of de Rotskruiper er nog aanwezig was,maar naar even te hebben overlegd met mn maat uiteindelijk maar besloten om naar de parelduiker te gaan zoeken.
Daar aangekomen kwamen we er al snel achter dat het waterkoud was gisteren vooral langs het water wandelend voelden we de waterkoude wind brrrrr.
Er zat genoeg wel een 200 Smientjes met hun heerlijk fluit geluid en zeker zoveel Meerkoeten.
Echter in eerste instantie geen Parelduiker te ontdekken tot we een stukje rond de grote plas liepen en ja hoor daar zat ie midden op het water.
Dat we hem niet eerder zagen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat die beesten behoolijk lang onder water zijn als ze duiken.
Door het koude weer en de harde wind een matig bewijsplaatje kunnen maken maar nummer 236 was binnen en dat telt het meest voor mij.
Wel is mooi te zien waar het beest zijn naam aan dankt nl de pareltjes op zn kont.
Na deze duiker terug naar mn hok in Duitsland.
Vandaag maar richting huis morgen begint het weekend en heb nog het een en ander te doen thuis dus weekend maar wat eerder begonnen.
Onderweg naar huis even contact gezocht met mn vogelvriendinnetje en daarvan hoorde ik dat de Krooneend waarschijnlijk nog wel in Drachten zou zitten nou ja zo'n kans moet je natuurlijk nooit laten lopen.
Na eerder daar het dode vrouwtje gevonden te hebben hoopte ik nu toch echt op een levend exemplaar want de dode vrouw telt voor mij niet mee in mn lijst.
Gelukkig ligt Drachten op mijn route naar huis en kon dan ook gemakkelijk even een blik gaan werpen.
Aangekomen daar waar het beest zou zitten zag ik hem eigenlijk meteen.
Wat een verschrikkelijk mooi eendje is het toch ik ben blij dat ik 237 aan mn lijst kon toevoegen

Dit keer dus een levende Krooneend en wat mij betreft gelukkig de man want de mannetjes zijn in de natuur toch vaak het mooist.
Nummer 236 en 237 binnen nog 13 te gaan en dat terwijl we pas in maand 3 van het jaar zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten