vrijdag 1 juni 2012

Een goed begin

Na gisteren wat informatie gevraagd te hebben over de plaats waar de Witwangsterntjes broeden vandaag maar even een poging gewaagd om deze mooie Stern soort te zoeken.
Zoals door Marcel verteld kon ik de rotonde met parkeerplaats prima vinden en was dan ook snel op weg om de beestjes met een bezoekje te vereren.
Na netjes het fietspad te hebben gevolgd kwam iok na een kilometer of drie tot de conclusie dat er toch ergens iets fout moest zijn gegaan en eigenlijk wist ik ook wel waar.
Na een 100 meter na de rotonde loopt er een fietspad naar rechts en ik had het vage vermoeden dat ik daar naar rechts had gemoeten.
ik liep nog steeds in een bos rond een camping en volgens mij kon dat nooit de bedoeling zijn.
Al snel besloot ik dus om maar links af te gaan en dwars door het bos de weg terug te gaan zoeken omdat mijn gevoel zei dat het door het bos een stuk korter zou zijn.
Gelukkig is mijn richtingsgevoel goed ontwikkeld en de weg door het bos was inderdaad een stuk korter om bij het linker fietspad te komen.
Senl doorstappend dat pad gaan volgen en na een anderhalve kilometer zag ik de Witwangen al druk nestmateriaal slepend rond vliegen.
Wat een genot om met redelijk goed weer deze beestjes aan het werk te zien.
Ook hier natuurlijk weer bewijsplaatjes geschoten en de melding gedaan via webobs van waarneming waar ik al snel tot de conclusie kwam dat de plaatsaanduiding weer eens gruwelijk de mist inging ik bedoel 1855 meter er naast zitten is niet echt goed lijkt me.
Tevreden de 2 kilometer terug gewandeld naar de auto en met een goed gevoel weer huiswaarts gereden met een mooie nieuwe soort binnen.
Nummer 254 het gaat goed dit jaar weet niet of ik de 300 haal maar ga zeker een eind in de buurt komen.
Aankomende woensdag ga ik op werk bezoek naar Vlieland en daar zitten ook nogal wat soorten die ik nog niet heb dus hoop ik dat ik wat tijd krijg om daar ook nog even rond te kijken.



Weer niet mn beste platen maar duidelijk genoeg voor het bewijs het is ook verdraaid moeilijk om deze snel vliegende vogels goed scherp te kunnen vastleggen maar ik ben tevreden en met de foto's maar zeker ook met de nieuwe soort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten