vrijdag 15 juni 2012

Update

Weet niet of dit uberhaupt nog wel gelezen word maar zal voor diegene die het wel lezen toch even een update doen.
Ik weet niet of ik iemand een plezier er mee doe maar doe dat in ieder geval wel mezelf wat ook best wel belangrijk is.
De twee nieuwste soorten die ik er nu weer bij heb zijn weliswaar geen grote klappers maar voor mij toch twee zeer gewilde soorten.
De eerste kon ik helaas alleen maar op geluid waarnemen terwijl de tweede soort erg mooi op een speciaal daarvoor geplaatste paal zat.
De eerste vond ik op een plaats waar ik hem ook eigenlijk niet verwachtte namelijk in Limburg.
Natuurlijk is er niks met Limburg alleen zijn daar niet de rietvelden en of kragen die we hier of in het westen hebben.
Het is namelijk de Grote Karekiet deze schuwe vogel zat in limburg op een stukje van nauwelijks groter dan mn tuin.
Luid zingend was hij er aan het wachten op een vrouw maar kan me voorstellen dat die dat kleine stukje riet niet kan vinden.
Na een behoorlijke tijd te vergeefs te hebben staan wachten tot het beest zich eens liet zien kwam het beestje ineens vlak voor me zitten op 2 meter afstand onderin de rietkraag nog steeds niet te zien dus.
Hierdoor maar snel besloten om geluidsopname te gaan maken want dit was wel heel hard en duidelijk te mooi dus om niet te doen.
Voor dit geluid heb ik een linkje toegevoegd voor de liefhebbers die even willen luisteren.
http://waarneming.nl/waarneming/view/69124627
De tweede kon ik wel een foto van maken en heb dat natuurlijk ook gedaan.
Het gaat over de Visarend wat ook best wel een wens soort was van mij eigenlijk meer een schaamsoort.
Na op facebook een berichtje gelezen te hebben van Andries maar snel even een telefoontje aan gewaagd om te horen dat hij dus bij eastermar zat en waarschijnlijk nog zit.
Na een duidelijke routebeschrijving snel er heen gereden en alsof de duvel er mee speelt zat het beest parmantig op de daar aanwezige paal.
Wat een geweldig beest om te zien zeg weliswaar ver weg maar door de scoop prima te zien.
Voor het bewijsplaatje misschien wat verweg maar zeker de moeite waard en zelfs voor mij goed genoeg om hier toch even te laten zien.
Dat waren nummer 256 en 257 ook Juni is dus een prima maand.
Weet trouwens niet of ik de kwartel ooit meegeteld had  die had ik namelijk al staan als vangst en sinds deze week ook als losse soort.
Kan dus 258 zijn maar ook zomaar niet hahahahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten