vrijdag 14 oktober 2011

Vandaag nummer 207 de Koereiger.
Na eerst een morgen op het Beuven gezeten te hebben waar echt helemaal niets zat en door f&^% limburgers te zijn weggejaagd. Niet door ruzie maar omdat deze dames het nodig vonden om luid schreeuwend op een kilometer afstand te horen naar de daar aanwezige hut kwamen gelopen waarna we besloten weg te gaan vond ik het meteen maar tijd om naar huis te gaan wat dat was toch nog een dikke 2,5 uur rijden.
Natuurlijk moest ik eerst mn maat even thuis afzetten en mn zoon oppikken voordat ik naar Friesland zou kunnen.
Bij mn maat aangekomen belde mn zoon die me vertelde dat hij met een ontplofte band naar huis kwam maar het dus nog wel even kon duren waarop ik besloot een bak koffie te drinken en snel nog even op internet kon kijken of er in de buurt nog iets gezien was en wat denk je ????????????
Ja hoor een Koereiger in Neerkant oftewel 10 minuten rijden.
Snel de camera van Willy gepakt koffie in het daarvoor bestemde gat gegoten en weg.
10 minuten dat moet kunnen zeiden we tegen elkaar.
Aangekomen in de buurt waar het beestje moest zitten ramen open en rondkijken maar hier rechts werd gezegd maar eigenwijs als ik ben, links natuurlijk en dat bleek weer een prima keus te zijn want na een 500 meter te hebben gecrossed (wat een modderzooi zeg en dat met een net gewassen wagen) zagen we het beestje lopen tussen de schapen yessssssss weer een mooie soort binnen bewijs platen geschoten en weg want ja zoon staat te wachten en nog 3 uur karren voor de boeg.
Morgen of zondag de auto maar weer door de wasstraat maar het is me dat meer dan waard.

1 opmerking:

  1. Hoi Cock

    Gefeliciteerd met je waarneming en je 207e soort! Vind je blog heel leuk om te lezen en ben eigenlijk wel benieuwd hoe je nu toch weer in Friesland beland bent. Zit gewoon te hopen dat je eens een keer een vogelloze dag beleeft:-) Bij mij in de buurt (Everdingen, 10 min. rijden) was dat beest trouwens ook gespot en de afgelopen avond dacht ik: 'vooruit, ik ga ook eens kijken'. Kom ik daar aan staat er al een vogelaar op de dijk dus ik stop met de auto en zie hem al nee schudden: 'vreemd, zei die, vanavond is ie er niet'. Hahahaha heb ik weer, ik zeg nog tegen die vent: 'zou die naar de kerk zijn'. Ach ja, misschien is er morgen weer en is hij de afgelopen avond een biertje gaan halen, K(r)oegreiger...........
    Succes met nr. 208!!

    Groetjes Kees

    BeantwoordenVerwijderen