vrijdag 2 december 2011

02-12-2011

Vandaag onverwacht even aan het vogelen geweest.
Was eerder terug van mn werk dan verwacht het was mooi weer dus ja dan..........
moet je soms beslissen om toch nog maar even naar het Lauwersmeer te gaan.
De beslissing werd in goed overleg toegestaan door mn vriendin (die was een kerstboom kopen).
Dus ik naar het Lauwersmeer daar aan gekomen even op de Keeg gekeken maar daar was niks te zien via de Bantpolder dan maar even naar de haven dacht ik.
Dat bleek een goede beslissing want daar lagen tot mijn verrassing twee Toppers heerlijk in het zonnetje te dobberen.
Foto is helaas niet erg duidelijk want het licht had ik behoorlijk tegen.
Na deze welkome ontmoeting blij richting huis op de weg terug dacht ik ineens kan wel heel even naar de Peazemerleanen rijden wie weet wat daar zit.
Al rijdende die kant op zag ik twee auto's staan en kreeg ineens hoop op wat speciaals en wat bleek er waren daar net drie Velduilen gezien en ik was waarschijnlijk net te laat.
Balen natuurlijk maar gelukkig wilde nog een van de uilen zich even laten zien en zo was nummer 217 een feit
Blij als een klein kind met een nieuwe fiets naar huis gereden en de foto's bekeken ja een diktevreden mens zit dit nu te typen.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cock, Van Harte, Jongen!! met je 217e!! soort. En op BP zijn ze nu stikjaloers op deze foto van de Velduil:-) De afgelopen weken me best zitten ergeren aan dat kopieergedrag van die BP-ers om gemakkelijk een Velduil te scoren daar in Zeeland. Ik ben iemand, en jij ook, die de natuur beleeft zoals hij is, in de eerste plaats om ervan te genieten en als je dan ook nog een mooie foto van je waarneming kunt maken dan is dat helemaal geweldig!! Daarom zit ik altijd weer te genieten van je blog, hardstikke leuk geschreven en mooie foto's die gewoon in het wild genomen zijn, dat waardeer ik zo! Je doet er veel moeite voor en das wat anders dan een vogelfoto uit je tuin.......dat heeft niets met natuurbeleving te maken...Hahaha je bent een echte Dekker!! Succes met nr. 218 en een Prettig Weekend! En volgend jaar moeten we eens afspreken en samen op pad gaan!! Zullen we die Top-BP-ers eens een poepie laten ruiken:-)

    BeantwoordenVerwijderen