zaterdag 24 december 2011

224 vandaag wist wel dat ie er zat meerdere zelfs en het was dan ook die soort die ik vandaag zou gaan zoeken.
Na een stukje van mn vaste route door het Lauwersmeer gebied te hebben gereden maar niks bijzonders tegen gekomen te zijn zag ik ze daar ineens zitten.
Er stond al een auto met inzittende natuurlijk en die stond ergens naar te kijken maar naar wat vraag ik mezelf dan altijd af, nou in dit geval zag ik het snel genoeg hehe de Bonte kraai nou dat was me het begin van de dag wel zeg nog geen kwartier bezig en mn gezochte soort voor vandaag was al binnen en dan ook nog wel twee.
Zouden er nog meer volgen vandaag?
Snel verder na mn bewijsplaatje te hebben geschoten op naar de haven wie weet.....
Aangekomen in de haven zag ik al snel wat steenlopers bij visafval zitten en dan komt het stukje fotograaf naar boven he.
Snel mn camera gepakt plat op de buik ervoor en wat foto's gemaakt van deze weinig schuwe beestjes. Normaal laat ik daar hier niks van zien maar deze keer eentje wel omdat hier ook nog eens een hondshaaitje word verorberd wat waarschijnlijk een bijvangst was van een van de vele schippers die daar hun vracht lossen.

En ook al is het dan een overleden exemplaar tis voor mij de eerste keer dat ik hem aantref.
Later nog naar Holwerd gereden omdat daar de leuke drieteentjes zitten,achteraf niet zo slim want in de haven werd om half 3 een grote Burgemeester gespot en tja...... dat had dan toch mooi 225 kunnen zijn had want heb hem dus gemist helaas.
Morgenochtend toch maar heel even gaan kijken want het zou niet verkeerd zijn als ik die nog mee kon nemen dit jaar.

2 opmerkingen:

  1. Hé Cock

    Mooi man, je gaat als een speer de laatste tijd, nr 224 al en je hebt nog een goeie week:-)
    Maar je moet natuurlijk niet te hard gaan, want wat gebeurt er met deze leuke blog als je de 250 gehaald heb, wordt ie dan opgeheven? Hahahaha.... Ik wens jullie hele Fijne Gezellige Dagen toe en volgend jaar gaan we samen op pad hé, heb er nu al zin in!!!

    Groetjes Kees

    p.s. hoop maar dat je op de 249 blijft steken, kan ik nog ff blijven genieten van dit blog:-)
    En ik heb de Grote Burgemeester gisteren in Zeeland gezien, zet hem binnenkort op mijn blog..alleen jammer dat ie de ambtsketting niet omdroeg........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat had je dan ook wel even kunnen zeggen dat van die bonte kraai.

    BeantwoordenVerwijderen