dinsdag 27 december 2011

Vandaag even een dagje naar het Ameland geweest.
Vroeg uit de veren vanmorgen om de boot van half 10 te halen maar het was voor een goed doel een vriendin van ons kon haar kinderen even zien en tja..... wie zijn wij om haar daar dan niet even heen te brengen?????
Om het nuttige met het aangename maar te koppelen had ik besloten om de dames er maar heen te brengen en daarna wat te gaan rondtoeren op het eiland. Wie weet wat voor soorten er daar rond hingen.
Aangekomen op de veerdam bij Holwerd besloot ik op het laatste moment om te kijken of ik de auto nog op de boot kon krijgen normaal niet zo'n probleem maar vandaag natuurlijk 'tis tenslotte kerst vakantie' duidelijk wel "nee heb alleen nog plaats op de boot van half 6"kreeg ik te horen.
Ships das balen want nu moet ik het hele eiland rond gaan fietsen hmmmmmmm dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van 1 dagje eiland hoppen.
Aangekomen in Nes dus maar snel even een auto geregeld en nadat ik de dames had afgeleverd maar snel richting strand gereden het zou toch niet gaan regenen zeiden ze bij het weer praatje.
Nou zoals gewoonlijk klopte dat weer niet want het drupte er flink op los en het was dan ook erg donker weer.
Aan het strand was dan ook niet heel veel te zien.
Op verschillende plekken wezen kijken maar overal hetzelfde beeld donker druppen en geen zak te zien.
Onderweg was ik al een behoorlijke groep rotganzen tegen gekomen en nadat ik de dames weer had opgehaald en het nog geen tijd was om naar de boot terug te keren besloot ik deze groep eens aan een nader onderzoek te onderwerpen het eerste zeldzame wat ik zag tussen de ongeveer 500 gewone rotjes was een witbuikrotgans,



 hmmm das wel leuk natuurlijk maar wat ik eigenlijk zocht was die zwarte rotgans die ik al zo vaak gedipt had.
De dames werden wat onrustig en dan heb ik het over de dames in de auto natuurlijk dus maar snel verder gekeken want een 500 rotjes afspeuren is even werk he.
Maar eindelijk toen ik de moed eigenlijk wilde opgeven en daar weg wilde gaan draaide een gans zich om en...........
Yessssssss eindelijk daar was ie de zwarte rotgans nummer 225 voor mij
Overduidelijk te zien gelukkig zodat er voor mij geen twijfel mogelijk was.De dames tevreden we konden eindelijk richting de boot...dachten ze hahahahaha nee hoor er zat nog een groepje een stuk verderop en die wilde ik als laatste ook nog even bekijken.
Snel daarheen gereden en het eerste wat ik zag was een mooie Roodhalsgans geen nieuwe voor mij maar een zelf ontdekte is toch altijd leuk.
Uiteindelijk werd het dagje Ameland toch zeker de moeite waard snel terug richting boot en moe maar voldaan richting huis.
Volgend jaar maar weer een autotje regelen daar, dat is toch zeker de moeite waard omdat ik dan veel meer van het eiland kan zien in een korte tijd.
Hoeveel volgen er nog voor het jaar om is?
Ik weet het niet,maar voor volgend jaar moet het zeker lukken die 250.

1 opmerking:

  1. Hahaha, Cock, leuk verhaal en heel herkenbaar! Als je gaat vogelen dan moet je absoluut geen dames in de auto hebben want die kunnen wel uren lang etalages spotten maar vogels...Vanmiddag ook nog een heel eind uiterwaard bij de lek ( ca.20 km) afgespeurd in de hoop natuurlijk om eens een Roodhalsgans te spotten maar ze waren net zo grauw als het weer:-) Maar gelukkig heb ik net weer even zitten te genieten van je mooie verhaal dus mijn dag is weer helemaal goed!! Succes nog de laatste dagen van het jaar en ben toch wel heel benieuwd wat je allemaal nog tegenkomt:-)

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen