woensdag 21 december 2011

222 en 223 zijn binnen de 222ste is alweer wat ouder en dat waren drie Indische ganzen, die al zaten te slapen toen ik er aan kwam, en verder dus ook niet de moeite waard zijn omdat het exoten zijn, en mijn voorkeur gaat toch stiekum uit naar de "normale"soorten voor zover je van normaal kan spreken natuurlijk.
De 223ste is echter van een ander kaliber, niet dat het een hele zeldzame is maar was hem toch al een paar keer misgelopen.
De Drieteenmeeuw eindelijk dus, ging vandaag maar weer eens wat eerder weg op het werk, vakantie voor de deur, alles gedaan wat er gedaan moest worden voor dit jaar dus inpakken en wegwezen dacht ik.
Nog even met mn vriedin gebeld deur afgesloten en rijden tja..... wat ga ik doen??? Alk gezien bij de haven dus daar eerst maar even heen heb zeeen van tijd onderweg even niet handsfree gebeld en even gemeld dat ik naar de haven ging, zou eerst nog even naar Velp maar goed dat kwam er even niet van dat doen we volgend jaar maar.Aangekomen in de haven stonden er al weer een paar te spotten met een redelijk grote mond over de Zeekoet die hij ow zo mooi had vastgelegd maar natuurlijk geen Alk te zien meer het met olie besmeurde beestje was gevlucht tijdens een vangpoging en de Waddenzee op gevlogen.
Jammer maar goed na een bakkie koffie van Hans en wat slap geouwehoer richting de sluizen dan maar en wat zat daar lekker uit te rusten na een lange vlucht???
Precies een mooie Drieteenmeeuw dus toch een nieuwe soort vandaag en nog mooie foto's van kunnen maken ook.
Het jaar kan wat mij betreft niet meer stuk het doel was 200.
Het zijn er inmiddels 223 voor volgend jaar de 250 moet dus in ieder geval mogelijk zijn.
Wie weet hoeveel er tijdens de kerstvakantie nog bijkomen want we gaan zeker nog door dit jaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten