dinsdag 13 december 2011

Nummer 220 en 221
Moest vandaag naar een meeting op de school van mn zoon dus maar op tijd weg van mn werk.
De meeting duurde een half uur en ik had daarna dus nog genoeg tijd om even bij de Kraayenbergse plassen te gaan kijken op mijn weg terug naar Duitsland.
Volgens Waarneming.nl waren daar al een paar dagen twee grote Zee-eenden gezien en tja die stonden nog niet op mijn lijst snel Willy gebeldt en die had er wel oren naar zou voor hem nummer 200 zijn.
Aangekomen bij de daar aanwezige kijkhut snel uitgestapt en richting de hut gelopen.
Het eerste wat ik zag was een grote Zee-eend overvliegend net te kort voor een bewijsplaat en niet gezien door Willy en toch nog wel een twijfel bij mij.
Snel naar binnen gegaan en wat zag ik daar????????
Nummer 220 de Ijseend Willy had deze soort al maar voor mij dus een verassing en een meevaller.

De plas goed afgezocht zover we vanuit de hut konden zien maar helaas geen spoor van de Zee-eend.
Kom we lopen een stukje rond zei Willy,oke doe jij maar dan neem ik de auto vast mee die kant op dan tref ik je op het eind wel.
Na nog wat rond de hut wat putters bekeken te hebben de auto in en naar achteren gereden waar willy al naar onderweg was.
Aan het eind aangekomen even dat stuk afgespeurd en het was uiteindelijk Willy die de eend zag dobberen weliswaar op grote afstand maar onmiskenbaar de Grote Zee-eend yesssss Wil zn nummer 200 en voor mij nummer 221 alweer
Weet niet waar het eindigt dit jaar maar tot zover gaat het lekker op naar de 250 volgend jaar moet lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten